کد خبر: ۷۸۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 05 October 2019
 
 بالغ‌ بر ۱۸۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مصوب اختصاص‌یافته است

تابناک / عصر روز شنبه21 اردیبهشت ماه ، دومین جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان در سال 98 به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی با موضوع تبیین تفاهم نامه دومین سفر رئیس جمهور محترم به استان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان ، کیوان محمدی در دومین نشست شورای برنامه ‌ریزی توسعه استان با رویکرد تبیین دستاوردهای سفر رئیس‌ جمهور به گیلان در سالن غدیر استانداری در سخنانی گفت :

رئیس ‌جمهور طی سال‌های ۹4 و ۹7 دو سفر ارزشمند به گیلان داشته اند که در سفر نخست بیش از 6 .795  میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۹ پروژه اختصاص‌یافته است که این مبلغ با توجه به نوسانات ارزی و اقتصادی دو هزار و دویست و هفتاد میلیارد تومان، تقریبا 2/3  برابر نسبت به آنچه تصویب‌شده، تخصیص‌یافته است.

وی با اشاره به دستاورد بزرگ دولت از دور نخست سفر رئیس‌جمهور به گیلان افزود: تکمیل راه‌آهن رشت - قزوین، بزرگ ترین دستاورد دولت در گیلان است گرچه این پروژه در دولت‌های پیشین در گیلان آغاز  شده است ولی پایان این پروژه که بیشترین بودجه برای آن اختصاص یافته در دولت روحانی بوده است.

 کیوان محمدی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی گیلان عنوان کرد: پروژه عظیم راه آهن، آزاد راه قزوین- رشت ، پل معروف زیتون، بیمارستان‌های متعدد در استان ، سد های لاستیکی و تسطیح اراضی ازجمله دستاوردهای دولت در سفر به استان گیلان است.

محمدی خاطرنشان کرد: بودجه سفر نخست ریاست محترم جمهوری کاملاً مجزا از سفر دوم است. پروژه های سفر اول همچنان به کار و فعالیت خود ادامه می دهد  و بودجه آن نیز در یک سبد دیگر احصا خواهد شد.

 محمدی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس‌جمهور 74 پروژه در جلسات متعدد با نمایندگان  واستاندار محترم، در سطح ملی و استانی  به تصویب رسیده است افزود: بالغ‌ بر ۱۸۷۳ میلیارد تومان از منابع ملی و 162 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی ، اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مصوب اختصاص‌یافته است.

وی ادامه داد: 162 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به سه پروژه عمده اختصاص  خواهد یافت که 40 میلیارد تومان پروژه های آبرسانی روستائی، 40میلیارد تومان برای آبخیزداری و 21 میلیارد تومان نیز برای آبیاری تحت فشار به صورت سالیانه اختصاص یافته است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات در ۱۰ بخش می باشد، بیان کرد: بیشترین تعداد این پروژه‌ها با ۱۲  پروژه مربوط به عمران شهری و روستایی است و کمترین آن در حوزه انرژی با دو عنوان پروژه است.

 گفتنی است در ادامه جلسه، نمایندگان محترم مردم در شهرستانهای استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص مصوبات سفر به بیان نظر پرداختند. در پایان جلسه استاندار محترم نیز مطالبی را در خصوص تکالیف و وظایف دستگاهها برای تحقق مصوبات سفر بیان نمودند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار